donderdag 10 april 2014

Kaart met Scallop Tag Topper Punch

Met de Scallop Tag Topper Punch kun je niet alleen hele mooie labels maken. De pons leent zich ook uitstekend om doosjes mee te versieren of kaarten mee te maken.



Deze keer leg ik stap voor stap uit hoe ik de kaart gemaakt heb. Van de verschillende stappen heb ik foto's gemaakt zodat het allemaal nog duidelijk is wat je moet doen.

Wat heb je nodig:
Scallop Tag Topper Punch en Stampin' Trimmer, cardstock(Crumb Cake, Early Espresso, Whisper White), inkt(Crumb Cake, Early Espresso, Soft Suede, Tempting Turquoise), stempels(Gorgeous Grunge, Petite Petals), pons(Petite Petals Punch), 30 cm lint(Taffeta Early Espresso), parels en lijm.

Snijden:
Crumb Cake: 30 bij 10 cm
Early Espresso: 14,5 bij 9,5 cm en 10 bij 9,5 cm
Whisper White: 14 bij 9 cm en 9,5 bij 9 cm












Teken in het midden van de 10 cm zijde een streepje op 5 cm. Herhaal dit bij de tegenoverliggende zijde.








Schuif het papier met het streepje naar beneden in de pons. Je moet het papier voorzichtig doorschuiven en dit lukt het beste als je het papier een klein beetje optilt.
Keer de pons om zodat je de onderkant van de pons ziet. Zorg ervoor dat het streepje in het midden van de pons zit.

Pons beide zijdes. Je papier ziet er dan zo -->
uit.



Leg het papier in de Trimmer en snij
de zijkantjes weg. Voorzichtig snijden zodat je niet de geponste vorm wegsnijdt.



1 van de scallop vormen moet je rillen en vouwen.






Dit is wat je dan hebt.



Vervolgens leg je de kaart in je Trimmer op de 15 cm lijn. Dit is vanaf de gevouwen lijn van je geponste tag vorm.





De kaart dubbel vouwen op de gerilde lijn.




Nu kun je verder gaan met afwerken.
De lagen op elkaar plakken. De witte stukken heb ik gestempeld met Gorgeous Grunge in de kleuren:
Early Espresso, Soft Suede en Tempting Turquoise.





Met de stempelset: Petite Petals heb ik bloemen gestempeld in de kleuren: Soft Suede, Curmb Cake en Tempting Turquoise en deze geponst. Het lintje heb ik door de geponste gaatjes van de tag topper vorm gedaan en gestrikt. De bloemen heb ik met lijm vastgemaakt en elke bloem van een pareltje voorzien.




Veel plezier met deze mini workshop

groetjes
Jacqueline




























Geen opmerkingen:

Een reactie posten