zondag 6 juli 2014

Workshop woensdag 9 juli

Deze keer gaan we aan de slag met de nieuwe In Color 2014-2016. Prachtige kleuren, die je donker kunt stempelen, maar ook lichter zijn ze prachtig. Voordat je de stempel afdruk op je kaart stempelt, stempel je eerst 1 of 2 x de inkt af op een kladblaadje.

Ik heb verschillende voorbeelden gemaakt en de cursisten mogen er 2 uitkiezen om na te maken. De kaart is ook iets anders dan je van me gewend bent, eenvoudig, maar een leuke Fun-Fold deze keer. Ik heb gewerkt met de stempel sets: Work of Art (prachtige nieuwe set, zo ontzettend veelzijdig), met Lovely As a Tree en de nieuwe Something to Say. Deze heeft hele leuke tekstjes waarvan er steeds 2 bij elkaar passen.

De basis kaart is steeds in een andere kleur van de nieuwe In Color serie en meet: 9,5 cm bij 21 cm en heb ik gerild op 14 cm. De witte laag is van Whisper White en meet: 8,5 bij 25 cm en heb ik gerild op 13 cm. Je krijgt dan 2 kaarten, met allebei een flap. De gekleurde kaart heeft een kort stukje en de Whisper White is kun je net niet helemaal dubbel vouwen. Schuif de 2 kaarten in elkaar waardoor de korte kanten als een flapje over de andere kaart gaat. Om de binnenkant van de kaart te zien moet je eerst de witte bovenkant opzij vouwen en vervolgens de korte gekleurde kant (welke je natuurlijk ook kunt versieren met stempel afdrukjes, dit heb ik bij de meeste kaarten gedaan).

 Lovely As a Tree met Work of Art
Gebruikte kleuren: Early Espresso, Lost Lagoon en Mossy Meadow
Denk eraan dat je eerst het beïnkte afdrukje 2 x afstempelt op een klad papiertje.


 Lovely As a Tree en Work of Art
Kleuren: Early Espresso, Lost Lagoon en Mossy Meadow


 Work of Art en Something to Say (de bloemetjes)
Alle kleuren van de In Colors 2014-2016
Pons: de bloemen pons van de Mini Punch Pack


 Work of Art en Something to Say
Kleuren: Hello Honey, Tangelo Twist, Lost Lagoon en Blackberry Bliss.
Pons: Bloemen pons van Mini Punch Pack en Petite Petals Punch
Ook hier heb ik eerst de afdrukjes (alleen de boog) afgestempeld.


Work of Art en Something to Say
Kleuren: Hello Honey, Lost Lagoon en Blackberry Bliss
Pons: het hartje van de Mini Punch Pack
Bij deze kaart zie je heel mooi het verschil tussen de lichte en donkere versie.
Van rechts naar links heb ik deze gestempeld, zonder tussendoor opnieuw te beïnkten.


Leuk dat je weer langskomt

Fijne dag
Groetjes

Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten