maandag 27 juli 2015

Watercolor Wings, deel 1

Hallo creatievelingen

Komende week wil ik jullie trakteren op projecten met de fantastische set: Watercolor Wings (pagina 75, ook als bundle te koop met de schitterende bijpassende framelits).
Prachtige vlinders die je in 3 stappen geheel naar eigen smaak kunt maken. Doordat deze set van Photopolymer is kun je precies zien waar je stempelt wat heel erg handig is bij 2 of 3 stappen-stempels.

Als eerst stempel je de buitenkant in een wat donkerdere kleur. Het middengedeelte in een lichtere kleur en tenslotte de binnenkant in een contrasterende kleur. Op deze site vind je verschillende kleuren combinaties. Je kunt ook eerst het grote vlak stempelen en vervolgens de buitenkant en daarna de binnenkant. Voordeel daarvan is dat de buitenkant wat kleur betreft mooier over komt. Nadeel is dat je niet zo goed kunt zien of je de buitenkant precies op de gestempelde afdruk stempelt. Dat lukt mij beter als ik eerst de buitenkant stempel en vervolgens het middengedeelte.


De vlinder is gestempeld met de kleuren (van buiten naar binnen): Soft Suede (1x afstempelen), Watermelon Wonder (1x afstempelen) en Early Espresso en die heb ik vervolgens ook met versamark gestempeld en met Clear embossing poeder bewerkt en verhit. Toen de vlinder met behulp van de framelit uitgestanst en daarna het lijfje van de vlinder gestempeld, ook in Early Espresso.

Ik heb het Whisper White eerst bewerkt met de embossing mal: Brick Wall (is deze niet SUper mooi?). De muur heb ik bewerkt met een spons en de kleuren Crumb Cake en Soft Suede. Vervolgens heb ik met Gorgeous Grunge vlekken gestempeld in de kleur: Watermelon Wonder.

De tekst is van hout en kun je in de catalogus terugvinden op pagina 160 bij Embellishments: Expressions Natural Elements. Ik heb deze met witte inkt bewerkt en vervolgens met wit embos poeder verhit.

Wat vinden jullie van deze kaart?
Deze week nog meer Watercolor Wings op mijn blog

Leuk dat je weer langskomt
Fijne dag vandaag
Groetjes

Jacqueline

4 opmerkingen:

  1. Deze is weer goed gelukt! Ik ben benieuwd wat je nog meer maakt deze week!
    Groeten Karla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. SUpermooie kaart, Jacqueline! Leuk die spetters, geeft een beetje een graffiti-effect.Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Karla! Het is ook zo'n leuke set om mee te werken. Wel even zoeken wat voor mij de handigste manier is om er mooi mee te kunnen stempelen, maar het effect vind ik geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Yvonne! Ja he? Was ook precies het effect wat ik ermee wilde bereiken

    BeantwoordenVerwijderen