vrijdag 31 juli 2015

Watercolor Wings, deel 4

Hallo creatievelingen

Vandaag laat ik jullie graag een heel ingetogen kaart zien, die ik gemaakt heb met 1 van mijn favoriete kleuren: Island Indigo. En een 2e kaart, ongeveer hetzelfde ontwerp, maar dan in naturel tinten waardoor deze uitermate geschikt is als condoleance kaart.

Maar eerst de blauwe variant. De achtergrond heb ik gemaakt met de prachtige Background Stamp: Writing Notes. Deze stempel staat op pagina 40 en valt niet heel erg op, dus ik kan me helemaal voorstellen dat je er compleet overheen gekeken hebt. Daarom laat ik hem graag zien.

Ik heb de stempel een beetje met Smoky Slate beïnkt, niet overal, ook stukjes overgeslagen en daarna met een doekje willekeurig wat inkt weggehaald. Het stukje Whisper White waarop ik wilde stempelen heb ik vervolgens op de stempel gelegd en op enkele plekken zachtjes aangedrukt met mijn hand. Niet het hele velletje aandrukken. Het effect is een afdruk die al lichtjes lijkt te vergaan.


Kleuropbouw, van buiten naar binnen: Smoky Slate, 1x afgestempeld. Soft Sky, 1x afgestempeld en tenslotte Island Indigo, ook 1x afgestempeld. Nadat ik hem gestanst had, heb ik het lijfje van de vlinder gestempeld met Smoky Slate. Het is verstandig het lijfje pas na het stansen te stempelen omdat je dan beter ziet hoe hoog het lijfje moet komen.

De tekst komt ook uit de set: Watercolor Wings. En een beetje Metallic Thread, Silver (pagina 159), dat ik met een Glue dotje onder de vlinder vast heb gemaakt, maakt de kaart af. 

Ik ben heel erg blij met het eindresultaat. Soms lukt iets zo goed, helemaal zoals ik het in mijn hoofd had zitten en dan vind ik het extra leuk resultaat op een kaart te zien.

Een nog meer ingetogen versie in naturel tinten, met de tekst uit de set: Sentimenten (ook in het Nederlands te verkrijgen). De kleuren die ik gebruikt heb, zijn: Soft Suede voor de lijnen. De tekst en de buitenkant vlinder: Tip Top Taupe, 1x afgestempeld (alleen voor de vlinder). Middenstuk: Sahara Sand,1x afgestempeld en de binnenkant met Soft Suede, 1x afgestempeld.


Omdat dit een condoleance kaart is, heb ik hier geen draadjes of andere versiering op aangebracht. Ik vind dat niet passend bij de kaart.

Leuk dat je weer langskomt
Fijne dag vandaag
Groetjes

Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten