maandag 30 november 2015

Acorny Thank You, deel 1

Hallo creatievelingen

Deze week aandacht voor een erg leuke set uit de najaarscatalogus van Stampin' Up!: Acorny Thank You. Er is met deze stempels veel meer mogelijk dan je in eerste instantie denkt. En dat wil ik jullie graag laten zien komende week.

De set kan in een bundle met de bijpassende pons gekocht worden en je kunt er zo veel kanten mee uit. Voor vandaag heb ik een eenvoudige kaart gemaakt met 3 kleuren: Early Espresso, Tip Top Taupe, en Watermelon Wonder. De laatste 2 vind ik uitzonderlijk goed bij elkaar combineren, ze zitten dan ook niet voor niets in dezelfde kleuren familie: In Colors 2015 - 2017.


Maten van de kaart:
Basiskaart is 8" bij 6" (dubbelvouwen) (basiskaart, dubbelgevouwen, is iets groter dan 10 bij 15 cm)
Tussenlaagje is 3 5/8" bij 5 5/8" 
Toplaag is 3 1/2" bij 5 1/2"

Ik krijg tijdens mijn workshops regelmatig de vraag waarom ik met inches werk. Ik doe dit expres omdat ik vind dat het veel makkelijker rekent en op de Stampin' Trimmer hoef je minder streepjes te tellen. Als je in centimeters werkt en je wil graag dat de toplaag iets kleiner is dan de tussenlaag vind ik het lastiger om de millimeterstreepjes te tellen. Bijvoorbeeld: je tussenlaagje is 9,5 bij 14,5 cm. Het toplaagje zou dan 9,2 bij 14,2 cm moeten zijn omdat ik een smal randje wil. Dat zijn dus 3 kleine streepjes (millimeters) minder. Dat is lastiger dan 1/8" op de Trimmer, want dat is maar 1 streepje.

En wat ook handig is uit een 12" vel kunnen 3 basiskaarten gesneden worden, zonder dat je afval hebt. Je hoeft er minder voor te snijden en de kans op fouten is veel kleiner. Werk je in cm dan heb je van een vel van 30,5 cm altijd afval en je moet vaker snijden. Zo sla ik dus 2 vliegen in 1 klap waarmee ik het mezelf makkelijker maak en minder afval heb.

Leuk dat je weer langskomt
Fijne dag vandaag
Groetjes

Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten